Kokio prekės ženklo baterijos yra geriausios?
Baterijos kokybė nepriklauso nuo gamintojo pavadinimo, didesnę įtaką tam turi baterijų cheminė sudėtis. Pavyzdžiui, cinko chlorido baterijos turi mažiausią talpą, didesnė randama “šarminėse” sidabro oksido (Ag2O) ir ličio (Li) baterijose.
Renkantis baterijas buitiniam naudojimui rekomenduotume stebėti ne tik cheminę sudėtį, bet ir gamybos datą. Įprastai, baterijos ar jų pakuotės turi atvažiuotą datą iki kada baterija bus tinkama. Kuo toliau ši data, tuo baterija naujesnė ir jos techniniai parametrai bus geresni.
Kokio gamintojo akumuliatorius rinktis?
Tinkamas akumuliatoriaus veikimas labiausiai priklauso nuo jūsų poreikių bei atitikimo įrenginio instrukcijoms. Taip pat, labai svarbi, tačiau dažnai pamirštama, veikimo sąlyga yra tinkamas kroviklis.
Pavyzdžiui, jei reikalingas akumuliatorius naktiniam šviestuvui įsikraunančiame saulės šviesa dieną ir veikiančiam naktimis, negalima naudoti labai talpių akumuliatorių. Saulės baterijos nesugeba pilnai įkrauti didelių akumuliatorių. Tai priklauso ir nuo sezono – žiemą įkrovimo laikas sumažėja, veikimo laikas pailgėja.
Visai kitokio tipo akumuliatoriai yra reikalingi tokiuose prietaisuose kaip foto blykstės. Ten reikalingi maksimalios srovės ir didelės talpos akumuliatoriai, kadangi, skirtingai nei naktiniuose šviestuvuose, šiuos akumuliatorius galima pilnai pakrauti ir pilnai iškrauti.
Kokį korviklį naudoti?
Buityje naudojamiems akumuliatoriams ypatingai svarbus geras įkroviklis, kuris gali krauti vieną akumuliatorių viename kanale. Pigūs ir prastos kokybės krovikliai dažnai krauna kelis akumuliatorius vienu kanalu ir tai blogina įkrovimo kokybę.
Didėjant ciklų skaičiui akumuliatoriai įgauna skirtingus parametrus, todėl rekomenduojama akumuliatorius įkrauti tuo pačiu krovikliu. Taip palaikomos pastovios įrenginio talpos ir jis veiks ilgiau.
Geriausias įkroviklis dažniausiai yra originalus, įsigytas kartu su prietaisu ar akumuliatoriumi. Jis akumuliatorių įkraus tiksliau nei nežinomų gamintojų krautuvai, kurie akumuliatoriaus naudojimo laiką mažina.
Norint pakeisti kroviklį ar įkrauti didelį nestandartinį paketą, reikalinga žinoti įrenginio gamintojo instrukcijas, nurodomas įtampas ir srovės. Dažna klaida yra rinktis pagal esamas jungtis, o ne techninius parametrus. Jungtys negarantuoja tinkamo akumuliatoriaus įkrovimo.
Kodėl akumuliatoriai įkraunami skirtingai?
Akumuliatorinės baterijos yra cheminiai gaminiai, kurie mažoje erdvėje talpina cheminius junginius palaikančius energiją. Neteisingai kraunant per laiką šie junginiai praranda savo veikimo savybes ir gali būti sugadinti.
Švino (lead–acid) akumuliatoriai neturi “atminties efekto”, tad įprastai 10 – 20% įkrovos srovė yra pakankama. Jie naudojami automobiliuose, nes gali krautis kol veikia generatorius ir pateikia įtampą nustatytuose ribose.
Nikelio metalo hidrido (Ni-MH) ir Nikelio kadmio (Ni-cd) baterijos turi atminties efektą, kai fiksuoja dažniausią naudingąją talpą. Jei akumuliatorius nėra pilnai iškraunamas, ši talpa lieka “užspausta” ir ateityje krūvio neišnaudoja. Ni-Mh akumuliatoriai šio efekto neturi pirmuose cikluose, o Ni-Cd akumuliatoriai atmintį turi visada ir didesnę. Gamintojai šio efekto visiškai nepanaikino, todėl šiuos akumuliatorius būtina pilnai iškrauti prieš įkrovimą.
Ličio akumuliatoriai (Li-ion, Li-polimer, LiFe) ir celės neturi atminties efekto, tad juos galima įkrauti esant vartotojo poreikiui. Įkrovimo srovė gali variuoti, tačiau ličio akumuliatorių įkrovikliai privalo turėti apsaugas elektros srovei sustabdyti. Nesant apsaugai, akumuliatoriai gali būti sugadinti ar net sprogti, sukelti gaisrą.
Visi akumuliatoriai, nepriklausomai nuo jų tipo, turi būti nuolat įkraunami net ir jų nenaudojant ilgesnį laiką. Ni-Cd ir Ni-Mh akumuliatoriai po ilgo nenaudojimo turi būti atstatomi, o švino ir ličio akumuliatorių iškrovimas gali juos paversti visiškai nenaudojamais.
Ar galima akumuliatorius lituoti?
Akumuliatorių litavimas įmanomas tik jau esant virinimo juostoms ir turint profesionalius litavimo įgūdžius. Lituoti akumuliatoriaus korpusą tiesiogiai nėra rekomenduojama, kadangi esama rizikos termiškai pažeisti akumuliatorių ar perkaitinti plastikinį vožtuvą ir sukelti trumpą sujungimą. Dažniausiai gamintojų naudojamas “šaltas” arba “taškinis” litavimas, paveikiant tik mažą akumuliatoriaus plotą su specialia įranga.
Nusipirkau ličio akumuliatorius ir juos susimontavau, tačiau neveikia, kodėl?
Pirma patikrinte ar nebuvo jokių monatvimo klaidų – ar įdėtos celės yra vienodos, ar yra įtampa. Antras dažniausias kaltininkas – įkroviklis. Patikrinkite ar akumuliatorius bent įsijungia. Jei akumuliatorių grandinė sumontuota tesingai, tačiau įkrovos nėra, reikia patikrinti valdymo ir apsaugos plokštės gedimus. Saugikliai ir kiti komponentai būdami be reikiamos įtampos blokuoja akumuliatoriaus veikimą. Turint gamintojo programinę įrangą juos galima pakeisti. Susisiekite su mumis ir Jums padėsime!
Kas gamina geriausias baterijas ir akumuliatorius?
Viena iš pirmaujančių gamintojų ilgą laiką buvo Japonijos įmonė Sanyo. Po konkurencijos tarnybos sprendimo ji turėjo susimažinti ir buvo išskaidyta į kelias smulkesnes įmones. Sony įkūrė VTC celių linija, Ni-Mh linijas įsigijo FDK, Eneloop vardas parduotas Panasonic grupei
Europoje savo gamybines linijas turi ir technologijas vysto tokie prekės ženklai kaip Varta (Vokietija) Saft (Prancūzija), Renata (Šveicarija) Duracell (Olandija). Mažesnių vardų esama ir kitur, pavyzdžiui Lenkijoje gaminamos kokybiško cinko chlorido baterijos.
Norint gaminti geras baterijas reikalinga naujausia įranga ir švarios cheminės medžiagos, tad gamintojai nuolat keičiasi tobulindami technologijas ir medžiagų gavimo procesus. Galite būti tikri, jog mes šias tendencijas sekame ir montuojame aukščiausios kokybės akumuliatorius.